Säljande reklam…

Jag fick en härlig bunt med reklam med posten i lördags, bl a en ”katalog” från den spanska möbelaffärskedjan Merkamueble. Bortsett från att de hade ett urval av extremt fula soffor (jag fattar inte vilka designers de använder eller än mindre vem som köper skiten) så reagerade jag på den allra sista sidan.

Här har de i vanlig ordning angett sina öppettider och de ”stoltserar” lite med att deras öppettider är; ”Ininterrumpidamente” – vilket betyder ungefär oavbrutna – dvs att de inte håller stängt för siesta eller liknande.
Detta är ju mycket bra… Men varför i helvete har man valt att sätta in en bild ovanför öppettiderna där butiken är lika stängd som Guantanamo-basen är för turister?!?!?

Vore inte en bild med lite rörelse, där folk går ut och in ur butiken med varor mitt på dagen t ex, mer säljande?
Och hur vore det om man hyrde in en professionell fotograf, som inte tar bilder på butiksfasaden där man kan se fotografens egen skugga på marken!?

Undrar om PR-avdelningen på Merkamueble NÅGONSIN har hört uttrycket; En bild säger mer än 1000 ord?

  whole_catalog_merka.jpg

 merka.jpg

Lämna en kommentar


Skapa din egna professionella hemsida med inbyggd blogg på N.nu